Program


Programmet for RadioRadio består af en række korte, inspirerende taler – gerne fra uventet kant, samt enkelte længere sessions. Talerne er både danske og internationale radiofolk, men også fra helt andre brancher.

For at skabe en fælles oplevelse for alle deltagere, sker alt fra samme sted i Centralværkstedet i Århus gennem hele dagen. På den måde får vi masseret brugbar viden om alle dele af radio ind i alle radioens områder, hvad enten man er vært, konsulent, event manager, producer eller andet.

De forskellige sessions blandes mellem hinanden, både hvad angår indhold og længde.

Du får med andre ord det hele – også uventet inspiration – og har muligheden for diskutere det efterfølgende til vores buffet og netværk.

 

Program 2016

9:00

Registrering og morgenmad

10:00

Velkomst

10:10

TV er dødt – Radioen lever

Erik Granly Jensen er lektor i auditiv kultur ved Syddansk Universitet og forsker i mobile lytterkulturer, podcast, lydarkiver, auditiv kulturarv m.m. Hør om den udvikling radioen gennemgår i disse år, og hvorfor vi grundlæggende skal genoverveje, hvad ‘radio’ betyder i dag.

10:30

Neuromarketing

Tanja Falsig er ekspert i neuromarketing, som handler om at aktivere de ‘rigtige’ følelser, så forbrugeren tager de ‘ønskede’ beslutninger. Følelser er et af de mest følsomme emner i relation til, hvordan vi fungerer som mennesker – specielt når vi taler følelser contra fornuft. Tanja Falsig fortæller, hvordan vi kan anvende denne markedsføringsform professionelt, og hvad vi selv bør lægge mærke til, som forbruger.

Pause

 

11:00

SoMe Shitstorms

Jon Kiellberg rådgiver organisationer, virksomheder og politikere inden for politisk interessevaretagelse, politiske kampagner, PR, krisekommunikation, strategiske partnerskaber og alliancer. På RadioRadio taler han om at håndtere Shitstorms på sociale medier.

11:20

Fremtidens Flowmedier

Tidligere radiochef i Danmarks Radio, Tor Arnbjørn, har undersøgt mulighederne for flowmedierne i en fremtid med utallige, personificerede alternativer.

12:00

Frokost

13:00

Hold energien som vært

I denne session får du som vært en lang række konkrete råd og redskaber til, hvordan du holder energien oppe og hele tiden udvikler dig, selvom du ikke har en stor redaktion i ryggen. Og som chef får du en række konkrete tips til, hvordan du plejer dine værter, så de går glade i studiet – og giver konkurrenterne baghjul. Morten Resen har været vært på P3 og Go’ morgen Danmark i mere end 18 år og coacher i dag studieværter på både radio og TV.

13:20

Events som platform for oplevelser, samarbejde og udvikling

Events er fremtidens messer, udviklings- og eksponeringsplatforme – ikke bare for eventens afsendere og deres samarbejdspartnere, men også for det lokale erhvervsliv, detailhandlen og turismeaktører. Det kræver nye måder at tænke samarbejde på og nye måder at skabe den bedste oplevelse for eventgæsten. Peter Boesen rådgiver om oplevelsesbaseret eventudvikling.

Pause

 

14:00

Hjernen mellem de to radioører

Hjerneforsker Thomas Thaulov Raab fortæller om organet der gør radioen et meget kraftfuldt, visuelt medie, netop fordi lytteren selv skaber billederne. Hør om hjernen og den forunderlige bevidsthed.

14:20

Indryk med omtanke

Alt for mange har en idé om, at radioreklamer udelukkende handler om, at ramme flest muligt, men det er selvsagt forkert. Det er meget bedre, at overbevise 25% af lytterne 100% end at overbevise 100% af lytterne 25% lyder det fra radioreklameguru Palle Bo.

Pause og kaffe/kage/frugt

15:00

Digital transformation of regional radio

[In english]

“If we want everything to remain as it is, everything must change.” A passage in the famous Italian novel “Il Gattopardo” by Tomasi di Lampedusa. Although it was written more than 60 years ago it is more relevant now than ever. It describes the essence of the challenge that radio brands have to master in light of digital transformation. Even if the quote reflects a deeply reactionary attitude towards societal change, its essence can also be applied to a progressive company: change, without losing yourself. Regional identity and brand loyalty will be amongst the most important weapons in the all deciding battle for listeners. They represent a unique advantage for regional radio brands in comparison to global giants such as Spotify, Deezer as well as google radio or Amazon Prime Music. At the same time we cannot ignore the reasons that make these services so successful. Only a combination of the old radio strengths and the users desire for individual content on demand – technically operating perfectly – will give Radio a chance to stay in the market. At RadioRadio Martin Hülsmann, Head of Corporate Communications at REGIOCAST / KIEL Managing Director of Radio NORA, will talk about how they accepts this challenge to remain cutting-edge within the German radio market.”

15:20

God branding, god radio, god indtjening!

Martin Larsen fra Radio Diablo fortæller om deres 10-trins raket for at skabe maksimal branding, lave fantastisk radio og samtidig tjene penge på det.

Pause

16:00

Brand like a rockstar

[In english]

Music business insider Steve Jones takes the lessons learned by rock’s legends and shows you how to apply them directly to your business, making your brand more successful, profitable, and fun. Use the lessons of AC/DC, U2, Bob Marley, Lady Gaga, The Beatles, and many others to turn everyday listeners into wild and passionate fans.

17:00

Afslutning – Netværk og Buffet

Tid til at diskutere dagens input, vende radioverdenssituationen generelt og hygge med kolleger – bistået af grillbuffet og kolde øl (kræver separat billet).

18.00

Phlake

Hør Danmarks nye, internationale duo.